1. גלה את הציור – פעילות העובדת על הבנת קשרים של סיבה ותוצאה.
ציוד נדרש: נר, בריסטול לבן, צבע גואש + מים/ צבעי מים, מכחול.
– ציירו בעזרת נר על גבי בריסטול לבן
– צבעו את הדף בצבעי גואש
הסבר מדעי: הנר העשוי משעווה הנדבקת למשטח ודוחה את הצבע וכך נגלה הציור.
2. פעילות לתכנון תנועתי עם פנס – פעילות התורמת להכרת גבולות הגוף והתמצאות במרחב.
ציוד נדרש: שולחן/ כסאות/ מנהרה, בד אטום.
– נכסה שולחן /שורת כסאות/ מנהרה, בבד אטום וגדול
– נבקש מהילד לזחול על הבטן/ זחילת שש עם פנס ,אצל תינוקות ופעוטות ההורה ישב בצידו השני של המסלול ויאיר עם הפנס כגירוי.
בזחילה על הברכיים הפעוט מחזק את חגורת הכתפיים דבר החשוב ליציבה טובה, ומתרגל התמצאות במרחב.
3. פעילות תיאטרון צלליות – פעילות התורמת לפיתוח הדמיון וכן הבנת סיבה ותוצאה.
ציוד נדרש: קופסת קרטון יציבה, נייר פרגמנט או נייר אפייה, נייר דבק , מספריים, חפצים הקשורים לחנוכה (חנוכייה, סביבון, נר וכו'), דמויות גזורות על גבי בריסטול שחור עם מקל, צעצועי פלסטיק, מקור אור ממוקד (כמו מנורת שולחן).
– נחתוך דופן אחד של הקופסא ונדביק נייר פרגמנט.
– נאיר את הקופסא ונציב את החפצים/ דמויות שונות וניצור צלליות.
– הילד ינחש את הדמות/ סמל החג המוצג ובכך יערוך הכרות עם המושגים אור- צל -חושך.
חג שמח!