fbpx

נרשמים ומתעדכנים

ניוטון ניוזלטר

3 מיומנויות שתוכלו לפתח אצל הילד לפני הכניסה לגן

שרון אהרוני, מנהלת ומדריכה פדגוגית

שרון אהרוני, מנהלת ומדריכה פדגוגית M.A בהתפתחות הילד, ממליצה על 3 מיומנויות שכדאי שתכירו

כהכנה לכניסה לגן, יש באפשרות ההורים לעזור לילד, החל מינקות בתהליכי הפרידה ובהמשך בהיבט החברתי. לתמוך במיומנויות שונות אצל הילד על מנת לפתח מיומנויות חברתיות חשובות שישרתו אותו ביחסים בגן בגינה ואפילו בעתיד.

ריכזתי עבורכם 3 מיומנויות אותן תוכלו לפתח אצל הילד טרם כניסתו לגן.

הינה 3 מיומנויות שתוכלו לפתח לילד טרם כניסתו לגן:

1. זמן אימון לילד ולהורה בנושא הנפרדות – חשוב להתחיל ולתרגל לפרקי זמן קצרים את התחושה להיות בנפרד. לאפשר לילד שלנו, לפני הכניסה לגן, לחוות דמויות נוספות שיטפלו בו בנוסף לדמויות הקבועות. שיחווה כי ישנן דמויות נוספות היכולות לתת מענה רגשי: שדואגות לו, מטפלות בו, מרגיעות אותו ושיכול ליהנות איתן.

2. היכולת של הילד לחלוק– החל בגיל שנה וחצי ניתן להתאמן על היכולת לחלוק צעצוע עם האח/ות או חבר/ה ולשחק כל אחד בתורו. חשוב לעשות הכנה ותיווך לפני שמגיע החבר. לרדת לגובה העיניים ולהסביר כשהחבר יגיע הוא ירצה לשחק בצעצועים, אם ישנם צעצועים אליהם הילד קשור במיוחד נשאיר בארון הצעצועים וניתן לחבר לשחק בשאר הצעצועים. נדגיש כי “הצעצועים נשארים שלך וחוזרים בסוף המשחק לקופסה שלך”.

3. לאפשר לילד להיות עצמאי – אנחנו רוצים שהילד יצליח ולא יחווה רגשות לא נעימים כך שאנו ממהרים לעזור לו בדברים שהוא יכול לעשות בעצמו. חשוב להאמין בילד ולאפשר לו להתנסות ולעשות דברים שהוא יכול לעשות בעצמו (לנעול נעליים/ לרחוץ ידיים, לרדת במדרגות וכו’) על מנת לחזק את תחושת היכולת והביטחון העצמי.

מגדל קוביות

הרשמו לניוזלטר
של ניוטון

קבלו עדכונים שוטפים על ההרשמה לגנים,
אירועים ומרכזים חינוכיים

צור קשר

תאריך לידה של הילד/ה
שנת לימודים רצויה
מתעניין בסניף ניוטון ב:

מרחב קהילתי

כגוף חינוכי הרואה כל ילדה וילד כחלק מתא משפחתי וקהילתי, אנו רואים עצמנו כחלק מהמסע שלכם. לכן, הגנים שלנו הם מקום חי ונושם לא רק בשעות הפעילות הפורמליות, אלא גם לאחר מכן.

אנו שואפים להיות מרכז משפחתי-קהילתי-חינוכי, המעניק מעטפת רחבה של פעילויות פנאי ושירותים מקצועיים לקהילת המשפחות של ילדי הגן וכן לקהילה הרחבה.

אמון ושקיפות

אנו רואים חשיבות עיקרית בבניית שיח בריא בין ההורים לצוותי הגנים, כזה המבוסס על אמון ושקיפות הדדיים.

מתוך הבנה שכולנו כאן יחד, פועלים למען אותן המטרות – הבטחון, ההנאה וההתפתחות המיטבית של כל ילדה וילד.

הצוות החינוכי

המשאב החשוב ביותר בחינוך הוא ההון האנושי.

אנו משקיעים את מירב המשאבים בפיתוח אנשי החינוך שלנו, הן בציר המקצועי – הדרכות והכשרות שנתיות, מלגות לימודים ואפיקי קידום בתוך הארגון, והן בציר האישי – עם תנאי העסקה יוצאי דופן לצד השקעה ברווחה ובהוקרה לעידוד ולמצוינות. גם כאן, הרווח כולו של הילדים שזוכים לגדול עם צוות שחווה מימוש וסיפוק מקצועי.

מעטפת ניהולית

מאפשרת לכל בעל תפקיד להתמקד במומחיותו המקצועית. מטה הרשת מנהל את תחומי התפעול, הפדגוגיה ומשאבי האנוש בכל הגנים.

מנהלת הסניף מתמקדת בניהול שוטף של הגן, הקהילה והצוותים. כתוצאה מכך, הגנים מנוהלים במקצועיות והגננות מושקעות אך ורק בחינוך.

גישה חינוכית

אנו מאמינים ביצירת רצף והמשכיות בין המעגלים הסובבים את עולמו של הילד- המשפחתי, החינוכי והקהילתי, כמפתח להתפתחותו המיטבית.

בשנים המשמעותיות ביותר להתפתחותם, אנו מלווים את הילדים באופן צמוד ע"י יועצת פדגוגית מומחית, בהתאם לתכנית פדגוגית סדורה המתמקדת ב- 3 צירי התפתחות מרכזיים: מוטורי, חברתי-רגשי וקוגניטיבי, אשר מאפשרת מעקב והתאמה אישית לכל ילדה וילד לאורך כל השנה.