fbpx

נרשמים ומתעדכנים

ניוטון ניוזלטר

צילום: שאטרסטוק

מעבר למיטה של גדולים – איך לעשות את זה נכון?

שרון אהרוני, מנהלת ומדריכה פדגוגית

המעבר למיטה חדשה וגדולה הוא שלב נוסף בדרך לעצמאות של הילד.

כשהילד עובר למיטת מעבר הוא לעיתים עלול לבחון את הגבולות מחדש ולהפוך את המצב לטיילת בין המיטה שלו למיטה שלכם. דרך התגובות שלכם הילד ילמד כיצד לנהוג.

אז איך עושים את זה נכון?

צילום: שאטרסטוק

מתי מעבירים?

בטיחות– כשהילד מראה סימנים שהוא יכול לטפס או לצאת מהמיטה בעצמו זה הזמן המתאים לעבור למיטת מעבר, מיטה זו קטנה ונמוכה יותר ממיטת נוער ומהווה שלב ביניים. במידה ובחרתם במיטה גדולה, מומלץ להקטין ולתחם על ידי כריות כדי ליצור מרחב מוגן ופחות מאיים.

בדרך כלל הילד מוכן לעבור בין גיל שנה וחצי לשנתיים וחצי תלוי ברמת ההתפתחות והפעלתנות שלו.

הרגלי שינה טובים – וודאו שהרגלי השינה של הילד מבוססים לפני המעבר, שביכולתו להירדם לבד או עם מינימום סיוע מצדכם בזמן ההשכבה ולמשך שינה רצופה.

טיפים שיקלו על המעבר:

  1. הכנה מראש – ערכו שיחת תיאום ציפיות וספרו לילד על השינוי ההולך להיות – שהוא הולך לישון במיטה של גדולים, העצימו אותו וצרו חוויה טובה לעצם המעבר
  2. שיתוף פעולה– שתפו את הילד בתהליך, בבחירת המיטה וקניית מצעים חדשים (מומלץ להשאיר פריט מהמיטה הקודמת לתחושת המשכיות וכן להשאיר את המיטה החדשה באותו המקום). אפשרו לו להיות נוכח בזמן הרכבת המיטה ולעזור בסידורה – ההיכרות עם המיטה והתהליך תחזק את תחושת השייכות ותקל על המעבר. תרגלו כיצד עולים ויורדים מהמיטה בבטחה
  3. שיח והכלה – ספרו לילד שאתם גאים בו. לאחר ההשכבה, במידה והילד יוצא מהמיטה, קבלו בהבנה ותנו מקום לקושי ולתחושות שלו, אולם תהיו בהירים בהעברת המסר ושמירה על גבולות ברורים “עכשיו חוזרים לישון במיטה”. חשוב להגיב באותה הצורה בכל פעם. לוו אותו חזרה למיטה כדי שהמסר יהיה ברור. נחישות ועקביות יעזרו לו להבין כיצד לנהוג
  4. נוכחות – לאחר המעבר למיטה החדשה, חשוב להיות נוכחים ולשבת בסמוך לילד בזמן ההשכבה. המסר הוא שבמיטה נשארים לשכב. ספרו לו לאיזה התנהגות אתם מצפים ממנו באופן חיובי, הימנעו משיחות ארוכות והמשיכו בטקס השינה הקבוע שלכם
  5. יציאה מהחדר – כשההשכבה לשינה הופכת לקלה וקצרה והילד שוכב באופן רגוע צאו למשך מספר דקות ל”סידורים” בבית, הכריזו על כך וציינו שאתם חוזרים. הילד ילמד שהוא יכול להישאר רגוע ובטוח גם ללא נוכחות הורית. האריכו את זמן החזרה שלכם לחדר עד שהילד ילמד להירדם בכוחות עצמו
מגדל קוביות

הרשמו לניוזלטר
של ניוטון

קבלו עדכונים שוטפים על ההרשמה לגנים,
אירועים ומרכזים חינוכיים

צור קשר

תאריך לידה של הילד/ה
שנת לימודים רצויה
מתעניין בסניף ניוטון ב:

מרחב קהילתי

כגוף חינוכי הרואה כל ילדה וילד כחלק מתא משפחתי וקהילתי, אנו רואים עצמנו כחלק מהמסע שלכם. לכן, הגנים שלנו הם מקום חי ונושם לא רק בשעות הפעילות הפורמליות, אלא גם לאחר מכן.

אנו שואפים להיות מרכז משפחתי-קהילתי-חינוכי, המעניק מעטפת רחבה של פעילויות פנאי ושירותים מקצועיים לקהילת המשפחות של ילדי הגן וכן לקהילה הרחבה.

אמון ושקיפות

אנו רואים חשיבות עיקרית בבניית שיח בריא בין ההורים לצוותי הגנים, כזה המבוסס על אמון ושקיפות הדדיים.

מתוך הבנה שכולנו כאן יחד, פועלים למען אותן המטרות – הבטחון, ההנאה וההתפתחות המיטבית של כל ילדה וילד.

הצוות החינוכי

המשאב החשוב ביותר בחינוך הוא ההון האנושי.

אנו משקיעים את מירב המשאבים בפיתוח אנשי החינוך שלנו, הן בציר המקצועי – הדרכות והכשרות שנתיות, מלגות לימודים ואפיקי קידום בתוך הארגון, והן בציר האישי – עם תנאי העסקה יוצאי דופן לצד השקעה ברווחה ובהוקרה לעידוד ולמצוינות. גם כאן, הרווח כולו של הילדים שזוכים לגדול עם צוות שחווה מימוש וסיפוק מקצועי.

מעטפת ניהולית

מאפשרת לכל בעל תפקיד להתמקד במומחיותו המקצועית. מטה הרשת מנהל את תחומי התפעול, הפדגוגיה ומשאבי האנוש בכל הגנים.

מנהלת הסניף מתמקדת בניהול שוטף של הגן, הקהילה והצוותים. כתוצאה מכך, הגנים מנוהלים במקצועיות והגננות מושקעות אך ורק בחינוך.

גישה חינוכית

אנו מאמינים ביצירת רצף והמשכיות בין המעגלים הסובבים את עולמו של הילד- המשפחתי, החינוכי והקהילתי, כמפתח להתפתחותו המיטבית.

בשנים המשמעותיות ביותר להתפתחותם, אנו מלווים את הילדים באופן צמוד ע"י יועצת פדגוגית מומחית, בהתאם לתכנית פדגוגית סדורה המתמקדת ב- 3 צירי התפתחות מרכזיים: מוטורי, חברתי-רגשי וקוגניטיבי, אשר מאפשרת מעקב והתאמה אישית לכל ילדה וילד לאורך כל השנה.