fbpx

נרשמים ומתעדכנים

ניוטון ניוזלטר

למה חשוב להקריא לקטנטנים?

שרון אהרוני, מנהלת ומדריכה פדגוגית

מדוע חשוב להקריא לגיל הרך ואיך עושים את זה נכון?

ספרים –  זה כל הסיפור!

לקריאת ספרים החל מהגיל הרך, תרומה משמעותית להתפתחות הילד-  הקריאה מעודדת סקרנות ומפתחת את הדמיון, מעשירה את השפה ואוצר המילים, את ידע העולם של הילדים, וחשובה גם בעיצוב ההבנה החברתית שלהם- בפיתוח הרגישות וחיבור אל האחר. בנוסף, קריאת ספרים מחזקת מיומנויות  כגון: הבנת רצף אירועים, סיבה ותוצאה הארכת טווח הקשב והריכוז ופיתוח הקשר בין ההורה לילד ועוד ועוד.

איך עושים את זה?

מתי מתחילים?– רצוי להתחיל בחשיפה והיכרות עם ספרים כבר ממספר חודשים לאחר הלידה.

בחירת ספר מתאים – לתינוקות קטנים נבחר ספר עם תמונות גדולות וברורות, מבד או עם כריכה קשיחה. בהמשך נבחר סיפור יחסית קצר שיש בו ביטוי חזרתי שיכול לעורר עניין.

ארגון הסביבה-  נבחר זמן רגוע ושקט, סביבה נקייה ממשחקים ותאורה נעימה. כשהתינוק עדיין קטן, נושיב אותו עלינו בזמן ההקראה, בהמשך נשב בקרבת הפעוט באופן שיוכל להביט על הדפים.

אופן ההקראה– בגילאים הצעירים נקצר את המשפטים כדי להתאים לרמה של הילד.

נתאר את מה שרואים בתמונה, נשנה הבעות פנים, עוצמת קול ואינטונציה בהתאם לעלילה. נשמור על קשר עין לאורך ההקראה.

נמקד את התינוק באמצעות הצבעה וניתן לתמונות משמעות מילולית ורגשית.

נדבר על רגשות- נתאר לפעוט כיצד הדמות בסיפור מרגישה (עצוב/ שמח).

נתייחס למה שמעניין את הילד: לתמונות שהילד מסתכל עליהן, נתאר אותן ונוסיף מידע.

נעודד את הילד "לספר" עמוד או חלק מהסיפור על פי התמונות.

מוטיב קבוע– הקריאו ספרים בהם  קיים מוטיב מרכזי קבוע לאורך הסיפור עם אובייקטים המתווספים בהדרגה (לבד על המרבד, בוקר בהיר אחד, אליעזר והגזר, תירס חם).

קריאה חוזרת– נחזור ונקריא את אותו הסיפור שוב ושוב. מהקראה להקראה הסיפור ייהפך למוכר וישרה ביטחון על הילד. בקריאה החוזרת ניתן להגיע לרבדים נוספים כמו תשומת לב לפרטים, מילה או תובנה חדשה.  אפשרו לילד שכבר מכיר את הסיפור להשתתף ולהשלים מילים.

ספרים נגישים -הניחו מספר ספרים במקום הנגיש לילד כך שיוכל ליהנות מהם ולחקור אותם בזמן ובקצב שלו.

דוגמא אישית– קראו ספרים ליד ילדיכם, הם יצפו בכם ויאמצו הרגלי קריאה.

קריאה מהנה!

 

מגדל קוביות

הרשמו לניוזלטר
של ניוטון

קבלו עדכונים שוטפים על ההרשמה לגנים,
אירועים ומרכזים חינוכיים

צור קשר

תאריך לידה של הילד/ה
שנת לימודים רצויה
מתעניין בסניף ניוטון ב:

מרחב קהילתי

כגוף חינוכי הרואה כל ילדה וילד כחלק מתא משפחתי וקהילתי, אנו רואים עצמנו כחלק מהמסע שלכם. לכן, הגנים שלנו הם מקום חי ונושם לא רק בשעות הפעילות הפורמליות, אלא גם לאחר מכן.

אנו שואפים להיות מרכז משפחתי-קהילתי-חינוכי, המעניק מעטפת רחבה של פעילויות פנאי ושירותים מקצועיים לקהילת המשפחות של ילדי הגן וכן לקהילה הרחבה.

אמון ושקיפות

אנו רואים חשיבות עיקרית בבניית שיח בריא בין ההורים לצוותי הגנים, כזה המבוסס על אמון ושקיפות הדדיים.

מתוך הבנה שכולנו כאן יחד, פועלים למען אותן המטרות – הבטחון, ההנאה וההתפתחות המיטבית של כל ילדה וילד.

הצוות החינוכי

המשאב החשוב ביותר בחינוך הוא ההון האנושי.

אנו משקיעים את מירב המשאבים בפיתוח אנשי החינוך שלנו, הן בציר המקצועי – הדרכות והכשרות שנתיות, מלגות לימודים ואפיקי קידום בתוך הארגון, והן בציר האישי – עם תנאי העסקה יוצאי דופן לצד השקעה ברווחה ובהוקרה לעידוד ולמצוינות. גם כאן, הרווח כולו של הילדים שזוכים לגדול עם צוות שחווה מימוש וסיפוק מקצועי.

מעטפת ניהולית

מאפשרת לכל בעל תפקיד להתמקד במומחיותו המקצועית. מטה הרשת מנהל את תחומי התפעול, הפדגוגיה ומשאבי האנוש בכל הגנים.

מנהלת הסניף מתמקדת בניהול שוטף של הגן, הקהילה והצוותים. כתוצאה מכך, הגנים מנוהלים במקצועיות והגננות מושקעות אך ורק בחינוך.

גישה חינוכית

אנו מאמינים ביצירת רצף והמשכיות בין המעגלים הסובבים את עולמו של הילד- המשפחתי, החינוכי והקהילתי, כמפתח להתפתחותו המיטבית.

בשנים המשמעותיות ביותר להתפתחותם, אנו מלווים את הילדים באופן צמוד ע"י יועצת פדגוגית מומחית, בהתאם לתכנית פדגוגית סדורה המתמקדת ב- 3 צירי התפתחות מרכזיים: מוטורי, חברתי-רגשי וקוגניטיבי, אשר מאפשרת מעקב והתאמה אישית לכל ילדה וילד לאורך כל השנה.