fbpx

ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה (תשפ״ו) נפתחה!

"אחרי החגים" שמח – איך לעזור לילדים לחזור לשגרה?

שרון אהרוני, מנהלת ומדריכה פדגוגית

שרון אהרוני, מנהלת ומדריכה פדגוגית M.A בהתפתחות הילד, ממליצה על חזרה נכונה לשגרה.

תקופת החגים היא תקופה בה לרוב המשפחה מבלה זמן רב יחד ומאופיינת במצב של יציאה משגרה לחופשה וחזרה לשגרה וחוזר חלילה. ככל שהחופשה מהנה יותר וכוללת פעילויות ואטרקציות, כך החזרה לשגרה עלולה להיות לא פשוטה במיוחד עבור חלק מהילדים. המעבר מזמן חופשי המתנהל פחות לפי שעות מסוימות עם פחות מטלות, והידיעה שזמן האיכות עם ההורים הולך להצטמצם, עלולים להקשות על הילדים לחזור למסגרת.

4  טיפים לחזרה מוצלחת לשגרה:
  1. סבלנות – לפני הכול היו סבלניים. קחו בחשבון שחלק מהילדים זקוקים לזמן הסתגלות ממושך ומדורג יותר. פנו זמן ארוך מהרגיל, לזמן השכמה ולהתארגנות בבוקר. שוחחו ושתפו פעולה עם הצוות במסגרת החינוכית כדי לגבש דרכים משותפות לעזרה עבור הילד.
  2. שיחת תיאום ציפיות, הכלה והצבת גבולות – שוחחו עם הילדים בזמן רגוע כשהם לא עייפים או רעבים ותאמו ציפיות על מנת לצמצם את חוסר הודאות העלול ליצור מתח. עזרו לילדים לבטא את עצמם ולתת מילים לרגשותיהם. ניתן לשתף אותם, שגם לנו לא קל לחזור לשגרה, אולם חשוב להבהיר שעם כל הקושי, ישנה ציפייה לשוב ולתפקד. ספרו לילדים מה עומד להתרחש כשנחזור למסגרת מהחופש. החל מגיל שנתיים, ניתן לילד לבחור כיצד ירצה להיפרד, אפשר ביחד להחליט על טקס פרידה קבוע (למשל חיבוק ושתי נשיקות). ההורה ייתן לילד את הבחירה כיצד להיכנס לגן וכיצד יבחר להיפרד, בתוך מסגרת של גבול – שהפרידה אכן תתקיים. קבלו בהבנה את הקושי ותנו מקום לרגשות העולים סביב הכניסה לגן וזמן הפרידה. התמקדו בחיובי וספרו על  דברים שהילד אוהב לעשות בגן: משחק ופעילויות אהובים, דמויות אהובות שאותן יפגוש וכדומה.
  1. עידוד – עודדו את הילדים על הדברים שהם מצליחים לעשות בעצמם, האמינו ביכולות שלהם וסמכו עליהם. כך תחזקו את תחושת היכולת והמסוגלות שלהם, מה שיעזור להם בהמשך הדרך להאמין בעצמם ולגייס כוחות להתנסויות חדשות.
  2. צמצום הפער בין החופש לשגרה – נסו לשמור את זמן האיכות שהיה בחופשה עם הילדים בתקופת השגרה: משחק משותף, לעשות דברים יחד, שיחות משותפות וחוויית הצלחה. בנוסף, שמרו קצת על השגרה בחופש: זמני התעוררות והרדמות קבועים ותזונה מאוזנת.

בהצלחה!

צור קשר

תאריך לידה של הילד/ה
שנת לימודים רצויה
מתעניין בסניף ניוטון ב:
מגדל קוביות

הרשמו לניוזלטר
של ניוטון

קבלו עדכונים שוטפים על ההרשמה לגנים,
אירועים ומרכזים חינוכיים

מרחב קהילתי

כגוף חינוכי הרואה כל ילדה וילד כחלק מתא משפחתי וקהילתי, אנו רואים עצמנו כחלק מהמסע שלכם. לכן, הגנים שלנו הם מקום חי ונושם לא רק בשעות הפעילות הפורמליות, אלא גם לאחר מכן.

אנו שואפים להיות מרכז משפחתי-קהילתי-חינוכי, המעניק מעטפת רחבה של פעילויות פנאי ושירותים מקצועיים לקהילת המשפחות של ילדי הגן וכן לקהילה הרחבה.

אמון ושקיפות

אנו רואים חשיבות עיקרית בבניית שיח בריא בין ההורים לצוותי הגנים, כזה המבוסס על אמון ושקיפות הדדיים.

מתוך הבנה שכולנו כאן יחד, פועלים למען אותן המטרות – הבטחון, ההנאה וההתפתחות המיטבית של כל ילדה וילד.

הצוות החינוכי

המשאב החשוב ביותר בחינוך הוא ההון האנושי.

אנו משקיעים את מירב המשאבים בפיתוח אנשי החינוך שלנו, הן בציר המקצועי – הדרכות והכשרות שנתיות, מלגות לימודים ואפיקי קידום בתוך הארגון, והן בציר האישי – עם תנאי העסקה יוצאי דופן לצד השקעה ברווחה ובהוקרה לעידוד ולמצוינות. גם כאן, הרווח כולו של הילדים שזוכים לגדול עם צוות שחווה מימוש וסיפוק מקצועי.

מעטפת ניהולית

מאפשרת לכל בעל תפקיד להתמקד במומחיותו המקצועית. מטה הרשת מנהל את תחומי התפעול, הפדגוגיה ומשאבי האנוש בכל הגנים.

מנהלת הסניף מתמקדת בניהול שוטף של הגן, הקהילה והצוותים. כתוצאה מכך, הגנים מנוהלים במקצועיות והגננות מושקעות אך ורק בחינוך.

גישה חינוכית

אנו מאמינים ביצירת רצף והמשכיות בין המעגלים הסובבים את עולמו של הילד- המשפחתי, החינוכי והקהילתי, כמפתח להתפתחותו המיטבית.

בשנים המשמעותיות ביותר להתפתחותם, אנו מלווים את הילדים באופן צמוד ע"י יועצת פדגוגית מומחית, בהתאם לתכנית פדגוגית סדורה המתמקדת ב- 3 צירי התפתחות מרכזיים: מוטורי, חברתי-רגשי וקוגניטיבי, אשר מאפשרת מעקב והתאמה אישית לכל ילדה וילד לאורך כל השנה.