fbpx

ההרשמה לשנת תשפ"ה בסניפי ניוטון בעיצומה! לפרטים נוספים צרו קשר

ניוטון ניוזלטר

כך תכינו את הילדים לפורים

שרון אהרוני, מנהלת ומדריכה פדגוגית

פורים יכול להיות מאתגר רגשית עבור הילדים. כך תתמודדו עם המצב

לאורך השנה אנחנו מנסים ליצור לילדים סביבה יציבה ובטוחה המתאימה להתפתחותם הרגשית, החברתית, הקוגניטיבית והמוטורית.

מה קורה בפורים מבחינה רגשית? למה ילדים קטנים לעיתים בוכים? ואיך התמודדות נכונה של ההורים יכולה להפוך את החוויה לחיובית עבור הילדים?

בפורים כל סביבת החיים של הילד משתנה. החדרים מקושטים, האנשים מאופרים, מחופשים ועוטים מסכות. האם ילדים קטנים יכולים להבין מה זו מסכה?

עצם המושג מסכה הנו מושג מעולם המבוגרים ואיננו מתאים לשלב ההתפתחותי של ילדים קטנים. מסכה משמעותה הסתרת הזהות. מבוגרים וכן ילדים גדולים, נהנים מן השינוי שהסתרת הזהות מאפשרת להם. לא כן ילדים קטנים, שאינם בטוחים בזהות עצמם ובזהות הוריהם ואחיהם. ילדים בגיל הרך מתקשים להבדיל בין דמיון למציאות, זו יכולת אשר ירכשו בהדרגה ככל שיגדלו. לכן רצוי כי בפורים, יום בו חלים שינויים רבים בסביבת הילד, לקחת בחשבון שכל שינוי קטן כמו איפור עלול לעורר בילד חרדה, ובמיוחד תחפושת המסתירה את הילד או את המבוגר כולו. חשוב שההורים והצוות החינוכי ישמרו על זהותם כדי לתמוך בילד, ובמידה וירצו לשנות פריט לבוש מסוים יעשו זאת לפני הילדים.

בבחירת תחפושת כדאי להקפיד על:

  • תחפושת קלה ונוחה לילד, ללא עודף אביזרים מסרבלים.
  • איפור תקני הניתן להסרה בקלות ומאושר ע"י משרד הבריאות.
  • תחפושת חסינה מפני אש (להימנע ממילוי צמר גפן למשל).

הכירו לילד את התחפושת בבית, במידה והוא מראה חשש עשו הכנה, אפשרו לו לשחק בתחפושת, לגעת ולהתקרב אליה בהדרגה. במקרה שהילד מסרב ללכת לגן מחופש, למרות ההכנה המוקדמת, חשוב לא לכעוס, להביע אכזבה או להכריח. כבדו את הרגשות שלו וגלו אמפתיה אל המצב. אפשרו לו להביא את התחפושת בתיק, כדי שאם יראה את חבריו לגן מחופשים ויתחרט וירצה להתחפש תהיה לו האפשרות והוא יוכל להצטרף לחגיגה.

זכרו! – הילד אינו מתחפש למענכם אלא למען עצמו לכן תזרמו עם הילד ואל תשדרו לחץ. אם אינו מעוניין להתחפש, הימנעו מעימותים מיותרים שיהרסו את שמחת החג לכל המשפחה. הדבר החשוב הוא ליהנות מחג פורים שמח ונעים גם ללא תחפושת.

חג שמח!

מגדל קוביות

הרשמו לניוזלטר
של ניוטון

קבלו עדכונים שוטפים על ההרשמה לגנים,
אירועים ומרכזים חינוכיים

צור קשר

תאריך לידה של הילד/ה
שנת לימודים רצויה
מתעניין בסניף ניוטון ב:

מרחב קהילתי

כגוף חינוכי הרואה כל ילדה וילד כחלק מתא משפחתי וקהילתי, אנו רואים עצמנו כחלק מהמסע שלכם. לכן, הגנים שלנו הם מקום חי ונושם לא רק בשעות הפעילות הפורמליות, אלא גם לאחר מכן.

אנו שואפים להיות מרכז משפחתי-קהילתי-חינוכי, המעניק מעטפת רחבה של פעילויות פנאי ושירותים מקצועיים לקהילת המשפחות של ילדי הגן וכן לקהילה הרחבה.

אמון ושקיפות

אנו רואים חשיבות עיקרית בבניית שיח בריא בין ההורים לצוותי הגנים, כזה המבוסס על אמון ושקיפות הדדיים.

מתוך הבנה שכולנו כאן יחד, פועלים למען אותן המטרות – הבטחון, ההנאה וההתפתחות המיטבית של כל ילדה וילד.

הצוות החינוכי

המשאב החשוב ביותר בחינוך הוא ההון האנושי.

אנו משקיעים את מירב המשאבים בפיתוח אנשי החינוך שלנו, הן בציר המקצועי – הדרכות והכשרות שנתיות, מלגות לימודים ואפיקי קידום בתוך הארגון, והן בציר האישי – עם תנאי העסקה יוצאי דופן לצד השקעה ברווחה ובהוקרה לעידוד ולמצוינות. גם כאן, הרווח כולו של הילדים שזוכים לגדול עם צוות שחווה מימוש וסיפוק מקצועי.

מעטפת ניהולית

מאפשרת לכל בעל תפקיד להתמקד במומחיותו המקצועית. מטה הרשת מנהל את תחומי התפעול, הפדגוגיה ומשאבי האנוש בכל הגנים.

מנהלת הסניף מתמקדת בניהול שוטף של הגן, הקהילה והצוותים. כתוצאה מכך, הגנים מנוהלים במקצועיות והגננות מושקעות אך ורק בחינוך.

גישה חינוכית

אנו מאמינים ביצירת רצף והמשכיות בין המעגלים הסובבים את עולמו של הילד- המשפחתי, החינוכי והקהילתי, כמפתח להתפתחותו המיטבית.

בשנים המשמעותיות ביותר להתפתחותם, אנו מלווים את הילדים באופן צמוד ע"י יועצת פדגוגית מומחית, בהתאם לתכנית פדגוגית סדורה המתמקדת ב- 3 צירי התפתחות מרכזיים: מוטורי, חברתי-רגשי וקוגניטיבי, אשר מאפשרת מעקב והתאמה אישית לכל ילדה וילד לאורך כל השנה.