הגישה החינוכית של ניוטון
בניוטון, אנו מעניקים לכל ילד וילדה את התשתית המיטבית לצמיחה בשנים המעצבות בחייהם על מנת להכשירם להסתגל לעולם דינאמי המשלב למידה ויוזמה.
אנו תומכים ומקדמים את ההתפתחות הרגשית-חברתית, המוטורית והקוגניטיבית של הילדים על מנת להבטיח את רווחתם הנפשית והפיזית.
קווי היסוד של ניוטון
4 עקרונות מנחים עומדים בבסיס התפיסה החינוכית של ניוטון
צירי התפתחות
3 צירי ההתפתחות מובילים את כל קבוצות הגילאים
תינוקייה
מלידה עד 15 חודשים
רגשי- חברתי
נסייע בביסוס התקשרות רגשית משמעותית על בסיס מערכת יחסים מוכרת, אמינה, בטוחה ומגנה.
מוטורי
נבסס חזרה על התנסויות מוטוריות, תוך הכוונת התינוק לשימוש בתנועה וחקירה חושית להכרת הסביבה.
קוגנטיבי
נפעל עם הילדים במגוון פעילויות המפתחות יכולות שונות כגון: הבחנה במתרחש בסביבתם ובשינויים החלים בה, פיתוח יכולות חיקוי ועוד, תוך לימוד ההבנה שלכל פעולה שיבצעו יש השפעה על הסביבה.
פעוטות
15-24 חודשים
רגשי- חברתי
נסייע לפעוטות לפתח סקרנות באנשים שבסביבתם. הפעוט צריך להשתמש במבוגר מוכר כבסיס בטוח לצאת לחקירה תוך מודעות לרגשות הסביבה.
מוטורי
נסייע לפעוטות להשתמש בתנועות מכוונות לשם השגת מטרה, תוך פיתוח ביטוי עצמי באמצעות פעולות כמו גם פיתוח מיומנות הצבת אתגרים עצמית.
קוגנטיבי
אנו פועלים ליצירת עליה ביכולת ההתמדה של הפעוטות זאת כדי לחזק רצון להגשת עצמאות ושליטה. נפעל לשיפור בהבנת מילים, תגובה לשאלות ומילוי הוראות פשוטות.
בוגרים
24-36 חודשים
רגשי- חברתי
אנו מסייעים לילדים לפתח מודעות לרגשות של אחרים, להגדיל את טווח הקשב שלהם ואף להתחיל להראות ניצנים של יכולת ויסות עצמי.
מוטורי
אנחנו נותנים לילדים הזדמנות לפתח שליטה על הגוף תוך כדי פיתוח המודעות והיכולת לתמרן במרחב עם אובייקטיבים.
קוגנטיבי
נפתח מיומנויות כמו מיון חפצים, עבודה על חשיבה סמלית, הגיון וזיכרון כמו גם שימוש בידע קודם לפתרון בעיות.